poniedziałek, 20 czerwca 2016

Jak wzrosły nasze umiejętności językowe



 

 We wrześniu oraz 1 czerwca pisaliśmy test poziomujący, który składał się ze 100 pytań dotyczących znajomości gramatyki, słownictwa oraz funkcji językowych. Jest to test  dla uczniów gimnazjum i zawiera zagadnienia poznawane aż do klasy trzeciej. Ilość punktów uzyskanych z testu przekłada się na poziomy językowe CEFR (wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). I tak:
· 0 – 25 punktów – poziom A1,
· 26 – 50 punktów – poziom A1+A2,
· 51 – 75 punktów – poziom A2+B1,
· 76 – 100 punktów – poziom B1

We wrześniu większość z nas zakwalifikowała się poziomu A1 + A2, czyli typowego dla uczniów po szkole podstawowej. W czerwcu większość uczniów napisała test na poziomie A2 + B1, czyli takiego, który powinni osiągnąć po ukończeniu klasy drugiej gimnazjum. Poziom najwyższy B1 (czyli poziom matury na poziomie podstawowym) osiągnęło 6 uczniów (w porównaniu we wrześniu poziom ten miało 2 uczniów). Wzrost nastąpił o średnio 17 punktów, ale są uczniowie, który poprawili swój wynik o ponad 20, a nawet ponad 30 punktów. Również uczniowie najlepsi na początku tego roku szkolnego (z wynikiem 80 punktów i więcej) odnotowali postęp rzędu od 9 do 18 punktów. 
Wyniki przeprowadzonego badania wskazują, że wszyscy skorzystaliśmy z faktu uczęszczania do klasy z rozszerzeniem z języka angielskiego. Program innowacji realizowany w klasie pierwszej okazał się skuteczny w podnoszeniu zdolności językowych zarówno w przypadku uczniów średnich, jak i zdolnych. Kontynuowanie nauki języka w kolejnych latach w wymiarze 5 godzin tygodniowo i realizowanie programu innowacji pozwoli na dalszy wzrost poziomu językowego.
 Znalezione obrazy dla zapytania well done                                       Znalezione obrazy dla zapytania well done

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz